مطالب جالب و خواندنی در مورد شب های قدر intTimeZone=33042; strBlogId="khorshidvalayat"; intCount=-1; strResult=""; try { for (i=0;i1) strResult=intCount + " نظر" ; strUrl="http://LoxBlog.ir/commenting/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ; strResult ="" + strResult + " " ; document.write ( strResult ) ; } function OpenLD() { window.open('LinkDump.php','blogfa_ld','status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px'); return true; }



خورشید ولایت

مطالب جالب و خواندنی در مورد شب های قدر

بمناسبت فرا رسیدن شب های قدر از همه مؤمنین التماس دعا داریم :

خداوند بزرگ ماه مبارک رمضان را و از آن میان، شبهاى قدر را براى عبادت بندگانش
برگزید. شب قدرى که هیچ شبى به برترى و عظمت آن، نمى رسد. شب قدرى که خداوند ازهزار ماه برتر و عزیزترش دانسته است. شب هایى که گناهان بندگانش را محو و نابود مى کند.
خوشا به حال آنان که قدر شب هاى قدر را بدانند و از برکات و نعمات این شبهاى عزیز بهره‏ مند شوند.
شبِ قدر
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ* إِنّا أَنْزَلْناهُ فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ* وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ* لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ* تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ* سَلامٌ هِیَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ*؛

به نام خداوندبخشندؤ مهربان* ما آن ]=قرآن [را در شب قدر نازل کردیم!* و تو چه مى‏ دانى شب قدر چیست؟!* شب قدر بهتر از هزار ماه است!* فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان براى (تقدیر) هر کارى نازل مى‏ شوند.* شبى است سرشار از سلامت (و برکت و رحمت) تا طلوع سپیده!

شب قدر در ماه رمضان
وَ الْکِتابِ الْمُبینِ* إِنّا أَنْزَلْناهُ

 شبى است سرشار از سلامت (و برکت و رحمت) تا طلوع سپیده! 

فی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ* فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکیمٍ*؛ سوگند به
این کتاب روشنگر،* که ما آن را در شبى پر برکت نازل کردیم ما همواره انذارکننده
بوده‏ایم!* در آن شب هر امرى بر اساس حکمت (الهى) تدبیر و جدا مى‏گردد.

قلب رمضان
امام صادق علیه‏السلام: قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ؛ قلب ماه رمضان، شب قدر است.
آمرزشِ شب قدر
مَن قامَ لَیلَةَ القَدرِ إیماناً و احتِساباً، غُفِر لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ؛ هر که از روى ایمان و براى رسیدن به ثواب الهى، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏اش آمرزیده مى‏ شود.
قال الإمام الباقر علیه‏السلام: مَنْ أحیا لَیلةَ القَدرِ غُفِرَتْ لَهُ ذُنوبُه، وَلَو کانَتْ ذُنوبُه عَددَ نُجومِ السَّماءِ وَ مَثاقیلَ الجِبالِ وَ مَکائیلَ البحارِ؛ کسى که شب قدر را (با دعا و عبادت خدا) زنده دارد، گناهانش آمرزیده شود، گر چه به عدد ستارگان آسمان و سنگینى کوهها و وزن دریاها باشد.
تقدیر در شب قدر
امام صادق علیه‏السلام: التَقدیرُ فى لَیلَةِ تِسعَ عَشرَةِ و الإبرامُ فى لَیلَةِ إحدى و عِشرینَ و الإمضاءُ فى لَیلَةِ ثَلاثَ و عِشرینَ؛ مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم امضا مى ‏شود.
قال الإمام الصادق علیه‏ السلام: فى لَیلةِ تسع

 هر که از روى ایمان و براى رسیدن به ثواب الهى، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏اش آمرزیده مى‏ شود 

عشرة مِن شهرِ رمضانَ التَّقدیرُ، و فى لیلةِ إحدى و عشرین القضاءُ، و فى لیلةِ ثلاث و عشرین إبرامُ ما یکونُ فى السَّنَةِ إلى مثلِها، و للّه‏ِ جلّ ثناؤُه أنْ یفعلَ ما یشاءُ فى خلقِه؛ در شب نوزدهم ماه رمضان، تقدیر و در شب بیست و یکم، قضا و در شب بیست و سوم، تصویب امورى است که در طول سال تا شب قدر آینده تحقق خواهد یافت و خداوند بزرگْ ستایش، هرچه براى خلقش خواهد آن کند.
درک کردن مقام شب قدر
امام صادق علیه‏السلام: مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةَ القَدرِ؛ هر که فاطمه را، آن گونه که سزاوار است، بشناسد، بى تردید شب قدر را درک کرده است.
فواید احیاى شب قدر
پیامبر صلى ‏الله‏ علیه ‏و‏آله : مَن أحیى لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَى السَّنَةِ القابِلَةِ؛ هر کس شب قدر را احیابدارد، تا سال آینده عذاب از او برداشته مى‏ شود.

توجّه به عبادت
حضرت آیت اللّه‏ العظمى بهجت ـ حفظه اللّه‏ ـ نقل مى ‏کردند: شخصى در آن زمان در صدد
برآمده بود که ببیند چه کسانى سحر ماه مبارک رمضان در حرمِ حضرت امیر علیه‏ السلام در قنوت نماز وَترشان دعاى ابوحمزه ثمالى مى ‏خوانند، آن طور که خاطرم هست اگر اشتباه نکنم کسانى را که مقیّد بودند این عمل را هر شب در حرم حضرت امیر علیه‏ السلام انجام بدهند شمرده بود و بیش از هفتاد نفر شده بودند.
به هر حال، بزرگانى که تقیّد به جهات عبادى و معنوى داشتند در آن عصرها زیاد بودند.
متأسّفانه در عصر ما کمتر این نمونه‏ ها را مشاهده مى‏ کنیم. البتّه

 چه شیرین است خلوت کردن با تو آن هنگام که آغوش رحمت مى ‏گشایى و بندگانت را که قرآن بر سر گرفته ‏اند، به تماشاى مى ‏نشینى 

علم غیب نداریم، شاید آن کسانى که پیش‏تر در حرم‏ ها این عبادت‏ ها را انجام مى‏ دادند حالا در خانه‏ هایشان انجام مى ‏دهند، ولى مى ‏شود اطمینان پیدا کرد که تقیّد به اعمالِ عبادى و معنوى سیر نزولى داشته و این بسیار جاى تأسّف است.

نقدِ سحرگاه
ورنسوزى تا سحر همه شب چو شمع 
تحفه کى نقد سحرگاهت دهندعطار
ارزشِ خانه
خانه از طاعت است و خیر، آباد
وین دو گر نیست، نامِ خانه مباداوحدى

* اگر سِرِّ لیلة القدر و سرِّ نزول ملائکه در شبهاىِ قدر که الان هم براى ولى اللّه‏ اعظم حضرت صاحب -سلام اللّه‏ علیه - این معنا امتداد دارد، سرِّ اینها را ما بدانیم، همه مشکلاتِ ما آسان مى ‏شود.
* در سایه قرآن نشسته ‏ام و خدا را به کلمات وحى، سوگند مى‏ دهم خطاکار آمده ‏ام و پشیمانم. این آواز مسافرى غریب، بر جاده سجاده است که در ترنمِ اشک خویش، زمزمه مى ‏کند و سرود وصل مى خواند.
اشک آلود و پر شکسته به گوش ه‏اى از مسجد پناه برده، نام او را تکرار مى ‏کند. چه شیرین است خلوت کردن با تو آن هنگام که آغوش رحمت مى ‏گشایى و بندگانت را که قرآن بر سر گرفته ‏اند، به تماشاى مى ‏نشینى چه شب زیبایى است امشب! اى کاش هر شب، شب قدر بود و انسان این قدر، خود را به تو نزدیک حس مى‏ کرد.
مهربان پروردگارا! شب قدر را با رحمت بى ‏کران خود و آمرزش گناهان بر ما مبارک گردان آمین!

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم اغن کل فقیر

اللهم اشبع کل جائع

اللهم اشفع کل مریض

اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

انک علی کل شیء قدیر

برحمتک یا ارحم الراحمین

یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : امیر بدری
ت : سه شنبه 8 مرداد 1392